Blog komuniti ini dibangunkan untuk mendekatkan ahli-ahli kariah dengan program dan aktiviti masjid. Hanya ahli kariah yang tahu, apa yang dimahukan. Pandangan dan cadangan dialu-alukan! Alangkah indah jika ia disampaikan secara berhemah pula.

Media Pengukuh Silaturahim Ahli Kariah

Khamis, 7 Julai 2011

Qari Kebangsaan Perdengar Suara

Antara jemaah wanita yang hadir
Encik Amirahman Abas, johan qari kebangsaan
YBhg Tengku Iftah
Qari peringkat Kebangsaan 2011, Encik Amirahman Abas turut memperdengar suara pada malam sambutan Israk Mikraj anjuran Masjid Kariah Paroi Jaya pada 2 Julai.
  Encik Amrihahman yang kini bertugas di Sekolah Menengah Agama Persekutuan (SMAP), Labu berkata peluang yang diberi oleh pihak jawatankuasa penganjur amat dihargai.
  “Sejak menang baru-baru ini, ini kali pertama saya di undang mengaji di luar. Terima kasih Masjid Paroi Jaya!,” jelasnya.
  Hadirin yag memenuhi hampir sebahagian besar dewan solat, khusyuk mendengar bacaannya.
  Sambutan Israk Mikraj turut mendapat perhatian ahli kariah  apabila YBhg. Tengku Nor Iftah Tengku Jamil, Penolong Pengarah Bahagian Undang-undang Keluarga, Jabatan Hal-Ehwal Agama Islam  Negeri turut diundang memberi ceramah. Mikraj.  
  Pada sebelah siangnya berlangsung Tilawah Ayat-ayat Lazim Peringkat Sekolah Rendah dan Pertandingan Melafaz Azan Terbuka.
  Seramai 20 murid dari Sekolah Kebangsaan Paroi Jaya dan Sekolah Kebangsaan KGV menyertai acara tilawah manakala 12 peserta menyertai acara melafaz azan.
  Sambutan Israk Mikraj tahun ini dikelolakan bersama oleh Jawatankuasa Pendidikan & Latihan dan Jawatankuasa Teknologi Maklumat dan Multimedia masjid.
  Hadiah disampaikan oleh Tuan Johani Hasan, Pengarah Jabatan Hal-Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan.
  Majlis jamuan malam turut diadakan selepas solat Isyak.
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan